loading...
خیمه گاه اباالفضل(ع)- 133
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
نحوه ضد عفونی کردن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی 0 1011 nedasali
ویروس کامپیوتری دقیقا چیست؟ 1 1336 omidalidoost
میزبانی وب ابری 1 1254 lyftlynk
10حدیث گهربار اخلاقى 2 2669 atlasweb
اثبات عصمت بقيه ي ائمه 17 4885 mobin1998
به تاخیر انداختن نماز اول وقت!!مهم 0 1220 ammarshia
لفظ امام برای امام خمینی +رسوایی دیگر !!! 19 7079 ammarshia
صفت رذیله که سبب کفر می شود 0 1326 ammarshia
راه های قرب به امام زمان (عج) در طول روز 0 1182 ammarshia
پیروان عایشه، از مردم برای جنگیدن⚔️ با علی، دعوت می کردند نه برای اصلاح 0 1226 gholamim1
چهل حديث « اخلاق پسنديده » 0 1053 fnazari
11 ترفند پیشرفت در حفظ قرآن 0 1342 fnazari
نکات مهم در حفظ قرآن کریم 0 1198 fnazari
بهترین روش حفظ قرآن 0 1075 fnazari
نکات کلیدی پیش از آغاز حفظ قرآن کریم 0 1097 fnazari
شبهه :سخن امام خامنه ای در افضلیت امام خمینی بر علمای دیگر 7 3019 ammarshia
شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی 7 3106 ammarshia
حکم انفجار در فرقه وهابیت 5 2490 kheymegahabalfazl
حدیث صحیح السند در شهادت حضرت زهرا س در کتب شیعه 26 9286 ammarshia
تحلیلی بر مناظره اللهیاری با برادر حسینی 44 12063 ammarshia
توصیه زیبا و جالب ایت الله میلانی به شخص گنهکار ومنحرف 1 1389 kheymegahabalfazl
خیمه گاه اباالفضل (ع) در تلگرام 15 4886 kheymegahabalfazl
دانلود کتاب هجوم شوم تالیف استاد محقق حاج اکبر بیرامی 1 1670 kheymegahabalfazl
حجت الاسلام قرائتی: چیزی که در مملکت ما کم است، جگر است! 0 1014 najme2
چرا بعضی اعمال ثواب زیادی دارد؟ جواب در قالب داستان 0 1358 najme2
طرح جمع آوری صلوات برای ظهور ... 71 16870 mardaval
ترتیل جزء به جزء قرآن با نوای عبد الباسط 0 1107 najme2
علامه طباطبایی ره بعد از نماز چه کسی را لعن می کرد ؟؟+جالب 1 1501 najme2
شعر در وصف امام زمان عج 0 1082 najme2
سخن ایت الله العظمی بهجت در خصوص خطا و اشتباه 0 1112 ammarshia
سرباز گمنام بازدید : 1503 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (9)

.عن جعفر الصادق عن أبیه علیهما السلام أن علیا علیه السلام لم یكن ینسب أحداً من أهل حربة إلى الشرك ولا إلى النفاق، ولكنه كان یقول: «هم إخواننا بغوا علینا»

وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج 15 - ص 82 - 83


(امام صادق می فرماید :علی ع هرگز كسانی را كه با او محاربه كردند به ایشان نسبت شرك ونفاق و كفر نداد بلكه می گفت آنها برادران ما هستند وبر ما ستم كردند).

 

سلام عليكم

اين روايت را مي توان از چند جهت به آن نگاه كرد:

اولا: مي توان حمل بر تقيه نمود زيرا اگر علي ع حكم كفر و ارتداد انها را صادر مي كرد يحتمل مسلمانان قصد جان مخالفين را مي كردند و احتمال كشتن انها بسيار بود لذا مولا براي اينكه از اين خون ريزي حزبي جلوگيري نمايد و خون عايشه و امثال ذالك به گردن حكومت علي ع نيفتد مولا از اجتهاد حكم خودداري نمود همان گونه كه پيغمبر در مقابل آن 12 منافقي كه قصد جانش را داشتند سكوت كرد و مقابل به مثل را به مصالح اسلام نمي ديد و تقيه نمود مولايمان علي نيز بنابر بر فرموده خودشان پيرو سنت بوده و سكوت كردند و از جهتي نيز اين امكان را داشت كه تروريست ها و مخالفين با علي ع، عايشه را بكشند تا از طرفي جبران مافات صفين و نهروان را كرده باشند و ديگر مسلمانان را عليه علي ع بشورانند زيرا علي ع حكم تكفير داده و يقينان خون عايشه به گردن او بوده و مسلمين بر عليه علي ع قيام مي كردند زيرا علت كشتن ام المومنين را از جان مولايمان سيدنا علي مي ديدند

دوما: خود مولا علي ع در خطبات و نامه هاي مختلف انها را به ناحق بودن دلالت داده است به عنوان مثال خطبه 27 نهج البلاغه كه فرمودند:

شاميان در باطل خود وحدت دارند، و شما در حق خود متفرقيد.

سوما: مولايمان به جهت وحدت ميان احزاب و فرقه هاي اسلامي حكم به تكفير را نداند به جهت اين كه باز هم اين مسئله خلاف موج بيداري اسلامي بود لذا در نامه 53 به مالك اشتر فرمود انها أَخٌ لَکَ فِي الدِّينِ هستند و اين استعاره نمي تواند فضيلتي براي انها شمارد زيرا خداوند در ايه 10 سوره احزاب از ما مسلمين به عنوان إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ ياد مي كند و اين مسئله اين نيست كه مولا خلاف قان گفته باشد تا بتوان ان را فضيلتي در نظر گرفت و جالب اينجاست كه اتفقا اين نشان از بينش و بصيرت مولايمان علي بود كه آنها را تكفير نكند زيرا خود قران در ادامه همان ايه 10 سوره حجرات مي فرمايد: فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ پس ميان برادرانتان را سازش دهيد، مولايمان نيز كوشيد تا رخ داد هاي موجود را از تشنز وارد شده بر جوامع و حكومت اسلامي را جمع و اصلاح كند و نه اينكه خود عامل تشنز و درگيري هايي كه خلاف مصلحت اسلام بود را عامل شد و اين مسئله همان است كه صحه مي گذارد بر جمله قصار رسول خدا فرمود: علي مع القران و القران و مع العلي

چهارم: نگاه نافذ مولايمان امير المومنين به جريان بعد از جنگ و فرصتي دوباره به محاربيني بود كه قيام سيف كرده بودند، يكي از نامه هاي جامع شناختي علي ع در نهج البلاغه نامه 53 به مالك اشتر مي باشد كه مولا به مالك فرمودند: يادت باشد که اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش نکن ، شاید سحر توبه کرده باشد به همين لحاظ مولا نيز امكان توبه و رجعت عايشه به بلاد اعتقادي اسلامي را مفتوح گذاشت زيرا انچه كه خود عايشه نيز گفته است همين مي باشد

عائشة :ان الله قد عهد إلي من خرج علي علي فهوکافر في النار،قيل:لم خرجت عليه؟!قالت:أنا نسيت هذا الحديث يوم الجمل حتي ذکرته بالبصرة و أنا استغفر الله.

عايشه به حديث از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلمروايت کرد که:همانا خداوند مقرر نمود که هر کس بر علي،خروج کند،کافر و در آتش دوزخ است. (وقتي عايشه اين حديث را بيان کرد به او) گفته شد:چرا تو بر علي خروج کردي؟عايشه گفت:من اين حديث را در جمل فراموش کرده بودم تا آنکه در بصره به يادم آمد و توبه کردم.

شيخ سليمان قندوزي حنفي در ينابيع المودة،باب مودة الثالثة،ص.294


پنجما: يادمان نرود كه مولا، علي مع الحق و الحق مع العلي هست و اگر مولا برادري با انها داشت در نتيجه جنگ با انها و قيام سيف با انها باطل بوده و مولا يقينان بابت اين جنگ به ناحق مي بايست ديه پرداخت مي كرده كه چنين نبود در نتيجه كلام نافذ مولا نسبت به برادران فقط به جهت پس لرزه و پيامد هاي بعد از جنگ بوده زيرا حكومت اسلامي نيازمند به ارامش بعد از جنگ بوده


منبع: خيمه گاه اباالفضل(ع)


والسلام و علي من اتبع الهدي

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شیعه در تاریخ 1392/10/02 و 20:33 دقیقه ارسال شده است

سلام
خطاب به عالم
**********
امام علی (ع) کی با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کرد!؟
سند ندادی!
اگه بیعت کرد چرا هیچ پست و مقامی نداشت در دوره اونها؟؟
بشر کارش بوده در حق اولیا ظلم کنه ،امام علی (ع) که اولین نبوده سر چند تا پیغمبر رو بشریت برید؟ چند تا رو خون به جگر کرد؟ این یک عادت زشت آدم هاست که برگزیده های خدا رو زجر میدن.
***
کی میشه کسی اسم پسرش رو کنیه انتخاب کنه!! آخه ابوبکر که اسم نیست.
تازه گیریم که گذاشته باشه مگه مردم ایران اسم بچه هاشونو حسین نمی گذارن؟ ما ایرانی ها یک حسین داریم که عاشقشیم و اون امام حسین(ع) است و یک حسین هم میشناسیم که جیگرمون ازش خونه و اون صدام حسین، حالا باید بگی ایرانی ها از صدام خوششون میاد!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی اون موقع فقط سه نفر به این نام ها بودن اونم خلفای شما بودن!
پاسخ : عليكم سلام
--------------------
برادر شيعه اين عالم امد چندتا مطلب را از سايت هاي وهابي كپي و پيست كرد و ما هم پاسخ گفتيم وئ از ايشان چند سوال كرديم ه از پاسخ كلا فراري شدند
*************************
مولا علي حتي در غزوت اين سه خليفه شركت نكرده
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/1919
---------------
در مورد اسم گذاري هم پاسخگفته ايم
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/289/Post/2289
--------------
حالا سوال ما اين هست اگر جعل اسم به معناي مودت هست چرا خلفا اسم فرزندانشان را علي و حسن و حسين نزاشتند؟ پس مشخص هست كه انها دشمن اهل بيت و رسول خدا بودند

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 21:19 دقیقه ارسال شده است

و شیخ شیعه محمد بن حسین بن بابویه قمی که نزد آنها ملقب به صدوق است می‌گوید: (از جمله گفته‌های پیامبر ص که پیش از او کسی آن را نگفته است این است می‌گوید: «النياحة من عمل الجاهلية». «نوحه‌سرای از اعمال جاهلیت است» .
و همچنین علمای شیعه مجلسى و نوری و بروجردی از پیامبر خدا ص حدیثی را نقل کرده‌اند که فرموده است: «صوتان ملعونان يبغضهما الله:إعوال عند مصيبة، وصوت عند نغمة؛ يعني النوح والغناء». «دو صدای نفرین شده هستند که خداوند آنها را دوست ندارد: شیون و فریاد به هنگام مصیبت، و صدای آهنگ و ترانه – یعنی نوحه‌سرایی و موسیقی -» .
بعد از همه این روایت‌ها سوال اینجاست که چرا شیعه با حقیقتی که در این روایات ذکر شده است مخالفت می‌ورزند؟! و ما چه کسی را تصدیق کنیم، آیا سخن پیامبر و اهل بیت را باور کنیم، یا گفته آخوندها را قبول کنیم؟!
(12) اگر چنان که شیعیان ادّعا می‌کنند قمّه‌زنی و خونین کردن سر و نوحه‌سرایی و زدن به سر و سینه پاداش بزرگی دارد پس چرا آخوندها قمّه نمی‌زنند و سر و صورت خود را خونین نمی‌نمایند؟
فروع الکافی 5/527.
- صدوق در من لا یحضره الفقیه (4/271-272)، و حر عاملی در وسائل الشیعة (2/915)
ویوسف البحرانی در الحدائق الناضرة (4/149) و حاج حسین البروجردی در جامع أحادیث الشیعة (3/488) و محمد باقر المجلسی با عبارت «نوحه‌سرایی از اعمال جاهلیت است) در بحار الانوار 82/103 روایت کرده است.
نگا: «صراط النجاة» للتبريزي (1/432).
وقتی علی t می‌دانست که خداوند او را خلیفه کرده پس چرا با ابوبکر و عمر و عثمان ن بیعت کرد؟!
اگر بگویید قدرت و توانایی نداشت، پس کسی که قدرت ندارد صلاحیت امامت را ندارد، چون فقط کسی می‌تواند امام باشد که توانایی به دوش گرفتن بار امامت را داشته باشد.
و اگر بگویید امام توانایی داشت اما او خودش از توانایی‌اش استفاده نکرد، پس این خیانت است و خائن نمی‌تواند امام باشد! و برای رهبری مردم نمی‌توان به او اعتماد کرد. و امام علی از خیانت و ... پاک است حاشا بر او كه خائن باشد.
پاسخ : در مورد سينه زني هم ما قبلا پاسخ داده ايم شما از اعمال جاهلي عايشه دفاع كن

سینه زنی عایشه برای پیامبر+تصویر کتاب
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/293/Post/2275

عزاداری در تاریخ اهل سنت بخش دوم
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/310/Post/2029
سابقه عزاداري در اهل سنت
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/310/Post/1853

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 21:13 دقیقه ارسال شده است

چنان که در منابع شعیه آمده است علی یکی از پسرانش که از لیلی بنت مسعود حنظلی بود را ابوبکر نامید، و در بنی هاشم علی اوّلین کسی است که اسم پسرش را ابوبکر گذاشت.
و همچنین حسن بن علی فرزندانش را به این نام‌ها نامگذاری کرد: ابوبکر، عبدالرحمن، طلحه و عبیدالله و همچنین حسن بن حسن بن علی چنین نام‌هایی بر فرزندانش گذاشته بود . و موسی کاظم دخترش را عایشه نامید .
- نگا: الإرشاد للمفيد (ص 354)، ومقاتل الطالبيين لأبي الفرج الأصبهاني الشيعي، (ص91)، وتاريخ اليعقوبي الشيعي (2/213).
- التنبيه والإشراف للمسعودي الشيعي، (ص 263).
- مقاتل الطالبین أبی الفرج الإصفهانی الشیعي (ص 188) چاپ دارالمعرفه.
- كشف الغمة للأربلي (3/26).
کلینی در کتاب الکافی می‌گوید: «أن الأئمة يعلمون متى يموتون، وأنهم لا يموتون إلاَّ باختيار منهم». «ائمه می‌داند که چه زمانی می‌میرند، و آنها جز با اختیار خودشان نمی‌میرند» ، و مجلسی در کتابش (بحار الانوار) حدیثی را ذکر می‌کند که می‌گوید: «لم يكن إمام إلاَّ مات مقتولاً أو مسموماً». «هیچ امامی نبوده مگر آن که او را کشته‌اند یا مسمومش کرده‌اند» ؛ اگر آن گونه که کلینی و حر عاملی گفته‌اند امام غیب می‌داند، پس امام آب و غذایی را که به او داده می‌شود می‌داند و اگر مسموم باشد می‌داند که مسموم است، و از خوردن آن پرهیز می‌کند، اگر پرهیز نکند و آن را بخورد و بمیرد خودکشی کرده است؛ چون او می‌داند که غذا سم دارد! بنابراین پس او خودکشی کرده است، و پیامبر ص می‌فرماید هر کس خودکشی کند به دوزخ می‌رود! پس آیا شیعه چنین چیزی را برای ائمه می‌پسندند؟!. - نگا: أصول الکافی الکلینی 1/258 وکتاب الفصول المهمة الحر العاملی ص 155.
- بحار الأنوار 43/364.
) الحسن بن علی م با اینکه یاوران و لشکریانی داشت و می‌توانست جنگ را ادامه دهد اما با معاویه صلح کرد، و در مقابل برادرش حسین t با اینکه افرادش کم بودند و می‌توانست صلح کند و جنگ را رها کند علیه یزید قیام کرد. پس یکی از دو برادر کارش درست بوده و دیگری کارش اشتباه بوده است؛ زیرا اگر دست کشیدن الحسن و صلح کردن او با اینکه توانایی جنگیدن را داشت به جا بوده است؛ قیام حسین بدون آن که قدرتی داشته باشد، با اینکه می‌توانست صلح کند اشتباه است، و اگر قیام حسین با اینکه توانایی نداشت به حق و به جا بوده است، صلح کردن الحسن و دست کشیدن او از جنگ با اینکه قدرت داشت اشتباه بوده است!
و این امر شیعه را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد؛ چون اگر بگویند هر دو بر حق بوده و کارشان به جا بوده است دو چیز متضاد را جمع کرده و تایید نموده‌اند، و جمع کردن دو چیز ضد و نقیض برخلاف اصولشان است، و اگر بگویند که کار الحسن نادرست و باطل بوده است باید امامت او را هم باطل و نادرست قرار دهند، و اگر امامت او نادرست و باطل باشد امامت و عصمت پدرش باطل می‌شود؛ چون پدرش او را جانشین خود قرار داد. و طبق مذهب شیعه امام معصوم جز امام معصومی همانند خودش کسی دیگر را جانشین خود قرار نمی‌دهد.
و اگر بگویند کار حسین نادرست و بی‌جا بوده است، باید بگویند که امامت او باطل و معصوم نیست، و نیز امامت و عصمت همه فرزندانش را باید باطل قرار دهند، چون امامت و عصمت از طریق حسین به فرزندانش رسیده است. و وقتی امامت و عصمت او باطل گردد امامت و عصمت همه باطل می‌شود!
) کلینی در کتابش الکافی می‌گوید: «حدثنا عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَبْدِاللَّهِ بْنِ الْحَجَّالِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِاللَّهِ ؛ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَسْأَلُكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ هَاهُنَا أَحَدٌ يَسْمَعُ كَلامِي، قَالَ فَرَفَعَ أَبُو عَبْدِاللَّه) ؛ سِتْراً بَيْنَهُ وبَيْنَ بَيْتٍ آخَرَ فَاطَّلَعَ فِيهِ ثُمَّ قَالَ: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ، قَالَ: قلْتُ :جُعِلْتُ فداك ... ثُمَّ سَكَتَ سَاعَةً ثُمَّ قَالَ: وإِنَّ عِنْدَنَا لَمُصْحَفَ فَاطِمَةَ ‘ومَا يُدْرِيهِمْ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ‘، قَالَ: قُلْتُ: ومَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ‘؟ قَالَ: مُصْحَفٌ فِيهِ مِثْلُ قُرْآنِكُمْ هَذَا ثلاثَ مَرَّاتٍ، واللَّهِ مَا فِيهِ مِنْ قُرْآنِكُمْ حَرْفٌ وَاحِدٌ، قَالَ: قُلْتُ: هَذَا واللَّهِ الْعِلْمُ، قَالَ: إِنَّهُ لَعِلْمٌ ومَا هُوَ بذَاكَ». انتهى.
«شماری از اصحاب ما از احمد بن محمد، از عبدالله بن حجال، از احمد بن عمر حلبی، از ابی بصیر روایت می‌کند که گفت: پیش ابو عبدالله ؛ آمدم و به او گفتم: فدایت شوم! می‌خواهم از تو مسئله‌ای بپرسم و آیا کسی اینجا هست که صدایم را بشنود؟ می‌گوید: آنگاه ابو عبدالله پرده‌ای را بين دو خانه كنار زد و نگاهي كرد و گفت: هر چه می‌خواهی بپرس، می‌گوید: گفتم: فدایت شوم ..... آنگاه او لحظه‌ای سکوت کرد و سپس گفت: مصحف فاطمه پیش ماست، مردم چه می‌دانند مصحف فاطمه چيست! می‌گوید: گفتم: مصحف فاطمه چیست؟ گفت: مصحفى است سه برابر قرآنى كه در دست شماست، به خدا حتى يك حرف قرآن هم در آن نيست، می‌گوید: گفتم: به خدا علم كامل اين است، فرمود: اين هم علم است، ولى علم كامل نيست».
آیا پیامبر ص و اصحاب او قرآن فاطمه را می‌دانستند و از آن خبر داشتند؟! اگر پیامبر آن را نمی‌دانست و از آن خبر نداشت چگونه اهل بیت از آن با خبر بودند؟! در حاليكه او پيامبر بود، و اگر آن را می‌دانست و از آن خبر داشت چرا آن را از امّت پنهان کرد؟! و حال آن که خداوند متعال می‌فرماید: (المائده: 67).
«اى پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، كاملا (به مردم) برسان! و اگر نكنى، رسالت او را انجام نداده‏اى!».

پاسخ :
در مورد اسامي بايد بگويم مطالب شما باطل هست و براي ما ازش علمي ندارد به اين جهت كه نه متن عربي هست و نه سند دارد لذا فاقد ارزش علمي مي باشد و وجالب اينجاست روايات سد در صد صحيح ما را مي گوي سند بده بعد براي خود اراجيفي مي بافي و فارسي مي نويسي و پايانش نام كتاب مي زني مي گوي اين هم سند اگر اين روش بحث شما باشد
در صحيح بخاري 4 ج ص 230 امده است پيغمبر فرمودند بر عايشه و ابوبكر و عثمان لعنت كنيد و هركس لعنت نكند جهنمي هست
در صحيح مسلم ج 3 ص 420 امده است پيغمبر فرمودند ابوبكر و عمر و عثمان بعد از من كافر مي شوند و هر كسي از انها پيروي كند كافر و جهنمي هست
در صحيح بخاري ج 1 ص 178 پيغمبر فرمودند بعد از من عايشه و حفصه چون با علي مي جنگند در درجه ازواج النبي خارج و مرتد هستند
حالا اينها را پاسخ بده
دوما در كتب شما امده: كتب عمر بن خطاب الي اهل الكوفه و لاتسموا احدا باسم نبي عمر به اهل كوفه نام زد كه هيچ احدي حق ندارد از اسم پيغمبر استفاده كند براي بچه هايش حال طبق اين روايت و عقيده شما مشخص هست كه عمر دشمن رسول خدا بوده و دشمنان رسول خدا هم كافر هسند پس اولا عمر كافر هست و دوم خدا در ايه 57 سوره احزاب او را لعنت كرده است
******
شما ها مي گويد عمر علم غيب داشته است و از طرفي هم حضرت ابولولو ع او را كشته است ، خوب عمري كه علم غيب دارد چگونه جلوي ابولولو را نگرفت؟
علم غيب عمر:
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/290/Post/2227
**************
اما شما پاسخي در مورد بزغاله عايشه و تحريف قران ندادي هاااااااااااااا
من از شما سوال مي كنم نظرتان درباره روايت زير كه سندش هم صحيح هست چيه؟
سيوطي نيز با سند صحيح از عمر نقل ميكند كه :
بسند موثق عن عمر بن لخطاب، قالََََ: القرآن ألف ألف و سبع و عشرون حرف.
قرآني كه بر رسول اكرم (صلي الله عليه و سلم) نازل شد، يك ميليون و 27 هزار حرف داشته است
خوب اين يك ميليون ايه الان كجا هست مي تواني به ما نشان دهيد؟؟؟؟؟
اما مصحف:
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ قَالَ سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنِ الْجَفْرِ ... قَالَ فَمُصْحَفُ فَاطِمَةَ (عليها السلام) قَالَ فَسَكَتَ طَوِيلًا ثُمَّ قَالَ إِنَّكُمْ لَتَبْحَثُونَ عَمَّا تُرِيدُونَ وَ عَمَّا لَا تُرِيدُونَ إِنَّ فَاطِمَةَ مَكَثَتْ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلي الله عليه وآله وسلم) خَمْسَةً وَ سَبْعِينَ يَوْماً وَ كَانَ دَخَلَهَا حُزْنٌ شَدِيدٌ عَلَى أَبِيهَا وَ كَانَ جَبْرَئِيلُ (عليه السلام) يَأْتِيهَا فَيُحْسِنُ عَزَاءَهَا عَلَى أَبِيهَا وَ يُطَيِّبُ نَفْسَهَا وَ يُخْبِرُهَا عَنْ أَبِيهَا وَ مَكَانِهِ وَ يُخْبِرُهَا بِمَا يَكُونُ بَعْدَهَا فِي ذُرِّيَّتِهَا وَ كَانَ عَلِيٌّ (عليه السلام) يَكْتُبُ ذَلِكَ فَهَذَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ عليها السلام .

الكافي، ج‏1، ص: 241 .

أبو عبيده مي گويد : بعضي از شيعيان از امام صادق عليه السلام سؤالاتي كردند ، از جمله سؤال كردند : مصحف فاطمه چيست ؟ حضرت مدتى سكوت كرد و سپس فرمود : شما از آنچه مي خواهيد و نمي خواهيد بحث مي كنيد ( يعنى بعضى از پرسش ها به قصد فهميدن نيست يا به دردت نمي خورد ) فاطمه بعد از پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله هفتاد و پنج روز در دنيا بود و از فراق پدر بسياراندوهگين بود. جبرئيل عليه السلام محضرش مى‏آمد و او را در مرگ پدر تسليت مي داد و خوشحالش مي كرد وغم واندوهش را تخفيف مي داد و از احوال و مقام پدرش خبر مي داد و سرگذشت اولادش را پس از او برايش مي گفت و على عليه السلام آن مطالب را مي نوشت كه مجموع آن نوشته‏ها مصحف فاطمه عليها السلام شد.

خدا را شكر باز هم مذهب باطل وهابيت را رسوا كرديم

***********************

مادامي كه اراجيف هاي شما متن عربي نداشته باشد و بي سند باشد ما هم مانند شما متوني را مدهيم فارسي و همان گونه كه شما جعل مي كنيد ما نيز همانن شما همان كار را مي كنيم
دو تا روايت از بخاري اوردم و يكياز مسلم در باره كفر خلفا و حفصه و عايشه انها را پاسخ بده

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 21:05 دقیقه ارسال شده است

عجب حرفای خنده داری میزنید مگه زیر عبا یا خود ایه برای همان کسانی بود که حاظر در جمع بودند
ایه تطهیر در رابطه با ازواج مطهرات است چه دخلی به 12 امام داره ایه رو با معنی بخون اگه بلدی
در ثانی مگر در اون زمام 12 امامی وجود داشت!!!
شما میگید و بزرگانتان که قران تحریف شده هنوز ادری بدم از کتب بزرگتان ؟
ما کی گفتیم ابوبکر و عمر معصوم هستن؟
در کجا عایشه ابوبکر و عمر راتکفیر کرده سند بیار
) شیعـه معتقدنـد که علی t امامی معصوم است سپس – چنان که خود شیعیان قبول دارند – علی را می‌بینیم که دخترش ام کلثوم «خواهر حسن و حسین» را به ازدواج عمر بن خطاب t در می‌آورد !! شیعه باید از دو چیز یکی را بپذیرند که هر یک برایشان ناخوشایند و تلخ است: اول اینکه باید قبول کنند که علی t معصوم نیست؛ چون که دخترش را به ازدواج مرد کافری در آورده است! و چنین سخنی با پایه‌های اساسی مذهب شیعه متضاد است، و بلکه از آن لازم می‌شود که بگویند دیگر ائمه به طریق اولی معصوم نیستند.
دوم اینکه: بپذیرند که عمرt مسلمان است! و علی دوست داشته او دامادش شود. و این دو پاسخ حیرت‌آور هستند.
(2) شیعه می‌گویند ابوبکر و عمر م کافر بوده‌اند، سپس می‌بینیم که علی t که از دیدگاه شیعه اما معصوم است خلافت آنها را می‌پسندد و با هر یک پس از دیگری بیعت کرده و علیه آن قیام ننموده است.
از این لازم می‌شود که علی معصوم نیست چون او با دو کافر ناصبی ستمگر بیعت کرده است، و او با بیعت خود آنها را تایید نمود، و این نقصی در عصمت و کمک کردن به ظالم در ظلمش می‌باشد، و هرگز امام معصومی این کار را نمی‌کند، و یا اینکه شیعه باید قبول کنند که کار امام علی کاملاً درست بوده است!! چون ابوبکر و عمر دو خلیفه مؤمن و صادق و عادل بوده‌اند، و شیعه وقتی آنها را کافر قرار می‌دهند و به آنها ناسزا می‌گویند و خلافت آنها را قبول ندارند، با این کار، با امام خود مخالفت کرده‌اند! ما دچار حیرت می‌شویم: آیا راه ابا الحسن t را در پیش بگیریم، یا راه شیعیانش که از فرمان او سر پیچی کرده‌اند را در پیش بگیریم؟!
- افراد ذیل از علمای شیعه این ازدواج را ذکر کرده‌اند: الكليني في الكافي في الفروع (6/115)، والطوسي في تهذيب الأحكام (باب عدد النساء 8/148) وفي (2/380)، وفي كتابه الاستبصار (3/356)، والمازنداراني في مناقب آل أبي طالب، (3/162)، والعاملي في مسالك الأفهام، (1/كتاب النكاح)، ومرتضى علم الهدى في الشافي، (ص 116)، وابن أبي الحديد في شرح نهج البلاغة، (3/124)، والأردبيلي في حديقة الشيعة، (ص 277)، والشوشتري في مجالس المؤمنين. (ص76، 82)، والمجلسي في بحار الأنوار، (ص621). و برای اطلاع بیشتر به رساله: «زواج عمر بن الخطاب من أم كلثوم بنت علي بن أبي طالب ـ حقيقة لا افتراء» لأبي معاذ الإسماعيلي مراجعه کنید
) صاحب کتاب نهج البلاغه – کتاب معتبر شیعه – روایت می‌کند که علی از پذیرفتن خلافت کناره‌گیری کرد و گفت: «دعوني والتمسوا غيري». «مرا رها کنید و کسی دیگر غیر از من را بجویید»! .
و این بر باطل بودن مذهب شیعه دلالت می‌کند؛ چون شما شیعه‌ها می‌گویید که علی از سوی خدا به خلافت و امامت منصوب گردیده است و خلیفه شدن او فریضه‌ای بوده است که به گفته شما ابوبکر به خاطر غصب این حق او مورد بازخواست قرار می‌گیرد پس اگر چنین است چگونه از پذیرفتن آن اباء می‌ورزد؟!
(5) شیعه می‌گویند فاطمه پارة تن محمد ص در زمان خلافت ابوبکر مورد اهانت قرار گرفته است، و پهلوی او را شکستند، و خواستند خانه‌اش را آتش بزنند، و او را زدند که بر اثر آن فرزندی که در شکمش بود و اسمش محسن بود را سقط کرد!
سؤال این است که علی کجا بود؟! چرا حق فاطمه را نگرفت در صورتی که او شجاع و دلیر بود؟!
نهج البلاغة (ص 136) ونگا: (ص 366-367) و (ص 322).
پاسخ : در مورد ايه تطهير، اگر ايه تطهير در شان همسران رسول هست پس چرا شما مي گويد فقط پيامبران معصوم هستند همين جا دروغ شما را روشن كرديم بر هر چي كذاب و دروغ گو لعنت
*******
علماي شما گفته اند ابوبكر و عمر معصوم هستند
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/289/Post/1750

از عايشه و بزغالهاش دفاع نكردي هااااااااااااا چون كفتي تحريف قران يعني كفر از كفر عايشه نمي خواهي دفاع كني؟
ما رواياتي داريد كه بر 12 نفر مترتب هست
در مورد ازدواج هم قبلا لينك داديم كه مولا علي دخترش را به عمر كافر نداد و مولا علي عمر را هم كافر مي دانست
مگر شما دخترت را به كفار مي دهيد كه مولا علي بدهد؟ دوم ام كلثوم دختر ابوبكر بود كه ان هم نووي گفته زن عمر شد
ما نمي گويم ابوبكر و عمر كافر هستند بلكه عايشه مي گويد ابوبكر و عمر كافر هستند
مولا علي با كفار بيعت نكرد اما من از شما سوال دارم پيغمبر چرا با كفار قريش بيعت و مصالحه كرد؟
ما از شما سوال مي كنيم زماني كه صحابي امدند براي كشتن عثمان چرا از زنش دفاع نكدرحال انكه جسارت شديد به زنش كردند
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/291/Post/1830

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

در کدام یک از احادیث ما امده حضرت عایشه ابوبکر عمر رض را منافق شمرده؟سند حدیث را بیارید.
کجا حضرت عایشه به پشکل شتر تمسک جسته
لعنت الله علی الکاذبین.
شما جواب سوالات بنده رو ندادید
حداقا جواب این دو سوال را بده: در کدام ایه عصمت 12 امام ثابت شده ایه را بفرست؟2 سوره مائده ایه 54 را جواب ندادید که مصداق ایه کیه گفتید حضرت علی در این ایه11جمع امده ایه 11جمع برای یک نفر خوب گیرم که حضرت علی باشه الله میگه بعد از وفات پیغمبر گروهی که مرتد شدند الله ج بلافاصله یک قومی را بلند میکند و با این مرتدین مقابله و انها را شکست و بر انها مغلوب میشوند. انها الله را دوست دارند و الله انها رادوست دارد. یجاهدون فی سبیل الله در این ایه کیست؟ایا حضرت علی با ابوبکر عمر عثمان جنگید و انها را شکست داد؟ حضرت ابوبکر و عمر و عثمان با خلافت از دنیا رفتند. ضمنا حضرت علی که شما معرفی میکنید بزدل و ترسوست میگید تقیه کرده و25سال دستور داشته سکوت کند چطور درمقابل این عزیزان ایستاد این در شان سیدنا امیرالمومنین حضرت علی و در غیرت ایشان نیست که به اهل بیت ایشان ظلم بشود و ایشان سکوت کند
قران میگه ابلاغ کنید حق را کسی که حق را کتمان کند او ضزبه زده است به دین
چطور بعد از واقعه غدیر که شما میگید 12000نفر وجود داشتند و میگید وفات پیامبر 70روز بعداز غدیر بوده ایا اون12000نفر همه از حضرت ابوبکر و عمر ترسیدند و چرا نگفتند شما حق ندارید حق خلافت را از علی بگیرید چون پیامبر ایشان را در غدیر جانشین ما قرار داده است.
و میگید مگر میشود الله انسانها را بدون سرپرست ول کند و پیامبر علی را جانشین کرد!
پس این قران چیست الان سرپرست امت کیه قران است یا امام زمان؟؟؟!!!! الان واسه یک مسلمان مشکلی پیش بیاد باید بره دنبال امام زمان بگرده معلوم نیست تو کدوم چاه غایم شده و از ترس نمیاد بیرون برن یا برن سراغ قران؟
پاسخ : عايشه خلفا را كافر مي داند نه منافق هههههههه
لينكش را دادم چشم هايت را باز مي كردي و يم خواندي لينك تبرك به پشكل را دادم
پس بر عايه كه كذاب بود لعنت كه فقط دروغ گفته
*******
اولا بنده از شما سوال مي كنم در كدام ايه قران امده پيغمبر از ابوبكر و عمر راضي هست سمشان را نشان بده دوما ايه 54 سوره مائده را هم گفتيم اين ايه در مورد امام زمان هست و دوم مي فرمايد اينده دور و نه نزديك شما جهل به قران داريد ب ما ربطي ندارد
*******
اما شما پاسخ ما را نداديد براي عمصمت خلفاي كافر از كجا و كدام ايه استفاده مي كنيد؟
*******
در مورد اينكه گفتيد مولا سكوت كردند خير سكوت نكردند بلكه روشنگري كردند و خلفا را كافر ناميدند كه قبلا لينكش را داديم اما چرا قيام به سيف نكرد به همان دليل كه پيغمبر در 13 سال در مكه بود و قيام به سيف نكرد و اينكه مولا علي ع بر عمر در ماجراي كوچه تاخته اين را الوسي قبول دارد تو كه هستي بگويي نه
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/84/Post/2075
حالا سوال ما از شما اين هست؟
چرا عثمان از زنش دفاع نكرد؟
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/291/Post/1830
*****
اما در مورد شبهه بعدي
چگونه ممکن است صحابه با پیامبر مخالفت کرده باشند در قضیه غدیر
http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2088
************
اين كه چه كسي غايم شده زماني بود كه به پيغمبر بر دادند عايشه زنا كرده و ابوبكر به پيغمبر گفت دخترمن زنا داده پيغمبر رفتند بيتوته كردند اين غايم شدن مال زناي عايشه بوده
اما اينكه امام زمان الان كجا هست بنده از شما سوال مي كنم چهار تا نبي از منظر اهل سنت زنده هستند الان انها كجا هستند ادرس بدهيد ما برويم انها را ببينيم

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 18:02 دقیقه ارسال شده است

گفتید ایه تطهیر ثابت میکند که 12 امام معصوم بودند میشه ایه را برام بفرستید؟
پاسخ : ايه 33 سوره احزاب هست البته چون قران شما تحريف شده هست برايتان ارسال مي كنم
إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا

این نظر توسط عالم در تاریخ 1392/09/23 و 11:43 دقیقه ارسال شده است

یه سوال دیگه اخر صلوات میگید و عجل فرجهم اینو از کجا اوردید!!!! شما یه جایی گفتید عمر علی را ندا میزد و پرستش میکرد ایا عمر به عقیده شما مگر علی را قبول داشت که اورا صدا بزند شما میگید عمر کافر بوده!!!عجب کذابان ماهری!!!!
شما هر سندی دادید در مطالبتان من نگاه گردم همچین چیزی در احادیث صحیح ما نیامده اگر هم امده شما انرا نصفه بیان کردید مطلب را برای خوانندگان گنگ ومبهم تعریف کردید بی نصافا از خدا شرم کنید احادیثی که از ما نقل میکنید کامل نقل کنید نه که قطع و برید!!!!

خداوند متعال می¬فرماید:
ﭽ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﭼ (یونس:18).
یعنی: اينان غير از خدا، چيزهائي را مي‌پرستند كه نه بديشان زيان مي‌رسانند و نه سودي عائدشان مي‌سازند، و مي‌گويند: اينها ميانجيهاي ما در نزد خدايند (و در آخرت رستگارمان مي‌نمايند!) بگو: آيا خدا را از وجود چيزهائي (به نام انبازهاي و شریک ها) باخبر مي‌سازيد كه خداوند در آسمانها و زمين سراغي از آنها ندارد. خداوند منزّه (از هرگونه شریک) و فراتر از آن چيزهائي است كه مشركان انبازشان مي‌دانند.

پاسخ : فرموديد كه ما عجل فرجهم را از كجا اورديم، خوب من از شما سوال مي كنم، شما عصمت عمر و ابوبكر را از كجا اورديد
دوما ما معتقديم عمر از منظر عايشه كافر هست حالا از منظر شما كه كافر نييست و با مولا علي هم مشكلي نداشته لذا ما از باب قائده الزام به شما گفتيم
و بطبع اگكر عمر دروغ گفته پس بايد بگويد او كذاب هست
*********
خوب شما اگر جرات داريد احاديث نصف را نشان دهيد ديگر

این نظر توسط reza_i7 در تاریخ 1392/07/13 و 0:50 دقیقه ارسال شده است

واقعا پاسخ های شما به شبهه ها عالیه.مختصر و مفید.بعضیا جوری جواب میدن که آدم از سوال کردنش پشیمون میشه ولی شما ...شکلک
پاسخ : سلام
باتشكر از اظهار لطف شما برادر گرامي

این نظر توسط امیر محمد در تاریخ 1392/06/23 و 4:00 دقیقه ارسال شده است

به نام خدا
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
سلام خدمت برادر گرامی.
تشکر از حضورتون.
سایت بسییار علمی و پر باری دارید. با افتخار شما رو لینک میکنم، فقط بفرمایید که با چه نامی وبسایت حضرتعالی رو لینک کنم.
ممنون از شما
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علیشکلکشکلک
پاسخ : عليكم سلام
با تشكر از حضور پر گرم شما دوست گرامي
و همچنين از شما بابت لطف و اظهار نظرتان ممنون هستم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
بنده كاربر خيمه گاه امادگي مناظره با وهابيت در هر زمينه و موضوعي را دارم دوستاني كه علاقه به مناظره دارند مي توانند با توافق و انتخاب يك موضوع با ما مناظره كنند موضوع اختياري و در دست خودشان هست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • خدایا آرامم کن
  • آیشیک
  • عاشقان مهدی عج
  • خیمه گاه حضرت عباس علیه السلام
  • امام زمان
  • گروه جفاس، جان فدایان امام سعادت
  • فدایی مولا مهدی عج
  • جفاس - JFAC
  • بسیجی نترس
  • پایگاه جامع اطلاع رسانی جبهه ی مجازی
  • علمی پژوهشی
  • سايت مقام معظم رهبري حفظه الله تعالي
  • مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
  • آنتی وهابی
  • شيعه آرت
  • مکتب الزینب(س)شهرستان رشت
  • یا ابا صالح المهدی ادرکنی
  • ^هيأت خيمةالعباس(عليه السلام) رشت^
  • مسجد امام علی (ع) خرمشهر
  • علی(ع) وارث نبی(ص)
  • کربلایی رسول عموشاهی مکتب البکاء خمینی شهر اصفهان
  • هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع)
  • سايت فرهنگی مذهبی نوید 313
  • غیور مردان
  • سرباز رهبري پاكستاني
  • القران طریق الحق الجنان
  • پایگاه فاطمیّات
  • فکر ها و نظرها
  • کوچکترين سردار
  • my love
  • مهندس بهداشت حرفه ای
  • دانشجویان آزاد
  • و ناگهان چقدر زود دیــــــــــــر می شود
  • نوازش نسیم
  • کربلایی
  • ببرهای ابی
  • پایگاه فرهنگی محبین گل نرگس
  • گدای فاطمه(س)
  • یااباصالح المهدی
  • خوشنویسی علی
  • سکوت خیانت است صدای مردم صحنه
  • ONLY {N&A}
  • آموزشگاه زبان اندیشه پروران
  • اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    آيا شما لعن علني خلفا را مي پسنديد؟
    رفیق نظرت درباره سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 327
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 522
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 123
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 5,691
  • بازدید سال : 51,932
  • بازدید کلی : 783,672
  • کدهای اختصاصی
    خيمه گاه اباالفضل(ع)-

133