close
تبلیغات در اینترنت
مراد از اهل بيت پيامبر چه كساني هستند
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان آرشیو عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما طراح قالب مترجم قالب
درباره مــا
بنده كاربر خيمه گاه امادگي مناظره با وهابيت در هر زمينه و موضوعي را دارم دوستاني كه علاقه به مناظره دارند مي توانند با توافق و انتخاب يك موضوع با ما مناظره كنند موضوع اختياري و در دست خودشان هست
موضوعات
نویسندگان
آرشیو
لینک های روزانه
لینک های دوستان
  • خدایا آرامم کن
  • آیشیک
  • عاشقان مهدی عج
  • خیمه گاه حضرت عباس علیه السلام
  • امام زمان
  • گروه جفاس، جان فدایان امام سعادت
  • فدایی مولا مهدی عج
  • جفاس - JFAC
  • بسیجی نترس
  • پایگاه جامع اطلاع رسانی جبهه ی مجازی
  • علمی پژوهشی
  • سايت مقام معظم رهبري حفظه الله تعالي
  • مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
  • آنتی وهابی
  • شيعه آرت
  • مکتب الزینب(س)شهرستان رشت
  • یا ابا صالح المهدی ادرکنی
  • ^هيأت خيمةالعباس(عليه السلام) رشت^
  • مسجد امام علی (ع) خرمشهر
  • علی(ع) وارث نبی(ص)
  • کربلایی رسول عموشاهی مکتب البکاء خمینی شهر اصفهان
  • هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع)
  • سايت فرهنگی مذهبی نوید 313
  • غیور مردان
  • سرباز رهبري پاكستاني
  • القران طریق الحق الجنان
  • پایگاه فاطمیّات
  • فکر ها و نظرها
  • کوچکترين سردار
  • my love
  • مهندس بهداشت حرفه ای
  • دانشجویان آزاد
  • و ناگهان چقدر زود دیــــــــــــر می شود
  • نوازش نسیم
  • کربلایی
  • ببرهای ابی
  • پایگاه فرهنگی محبین گل نرگس
  • گدای فاطمه(س)
  • یااباصالح المهدی
  • خوشنویسی علی
  • سکوت خیانت است صدای مردم صحنه
  • ONLY {N&A}
  • آموزشگاه زبان اندیشه پروران
  • اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • روزيکـــــــــس
  • موزیک ایرونـــی
  • نظرسنجی
    آيا شما لعن علني خلفا را مي پسنديد؟


    رفیق نظرت درباره سایت چیه؟



    آخرین ارسالی های انجمن

    عنوان پاسخ بازدید توسط
    طراحی سایت کتابفروشی در تهران 0 5 sitecode
    برقراری امنیت در طراحی سایت 0 15 sitecode
    شخصی سازی طراحی سایت 0 14 sitecode
    طراحی سایت مهارت های زندگی 0 17 sitecode
    طراحی سایت فروش دستگاه کارتخوان 0 17 sitecode
    تاثیر گرافیک نامناسب در طراحی سایت 0 18 sitecode
    ​طراحی سایت با قالب پرستاشاپ رایگان 0 19 sitecode
    تاثیر پذیری مشتری از طراحی سایت 0 18 sitecode
    عناصر اصلی طراحی سایت 0 18 sitecode
    معرفی کسب و کار در طراحی سایت 0 18 sitecode
    مالیات طراحی سایت های اینترنتی 0 21 sitecode
    استعلام نماد الکترونیکی در طراحی سایت 0 21 sitecode
    ​طراحی سایت مجتمع اداری – تجاری 1 27 sitecode
    طراحی سایت برنامه نویس با کامپیوتر 0 26 sitecode
    بهترین شرکت طراحی وب سایت 0 28 sitecode
    طراحی سایت صنایع جوش و برش تهران 0 34 sitecode
    لیست شرکت های طراحی وب سایت 0 38 sitecode
    ​درآمد زایی از طریق طراحی سایت تجارت الکترونیک 0 34 sitecode
    ​زیبایی شناسی در طراحی سایت 0 40 sitecode
    انتخاب کلید واژه در طراحی سایت 0 39 sitecode
    ​طراحی سایت خدمات کامپیوتری 0 44 sitecode
    پیوستن به کمپین های طراحی سایت 0 50 sitecode
    ​طراحی سایت جوشکاری 0 48 sitecode
    ​جلب اعتماد کاربران به طراحی سایت 0 49 sitecode
    سه روش آموزش طراحی سایت 0 54 sitecode
    طراحی درگاه پرداخت آنلاین در طراحی سایت 0 62 sitecode
    مزایای بلاگ برای طراحی سایت 0 64 sitecode
    راه اندازی طراحی سایت فروشگاه تجارت الکترونیکی 0 60 sitecode
    طراحی سایت فروش حیوانات 0 65 sitecode
    طراحی سایت شرکت چاپ و تبلیغات 0 68 sitecode


    مراد از اهل بيت پيامبر چه كساني هستند

    580 بازدید پنجشنبه 02 خرداد 1392 شبهات,متفرقه,
    لایک: نتیجــــه : 5 امتیــــاز توســـط 5 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 5

    در این قسمت از این نوشتارمي خواهيم با اقتباس از بزرگترين كتاب اعتقادي، فقهي و علوم حديثي اهل سنت صحيح مسلم از زبان همسر پيامبر عايشه رض اثبات كنيم كه منظور خداوند تبارك تعالي از اهل بيت همان خمسه طيبه هستند آن کساني كه با توجه به حديث ثقلين هم وزن و هم طراز قرآن بوده و تا روز قیامت نیز از قرآن جدا شدنی نیستند



    روايت صحيح مسلم: قَالَتْ عَائِشَةُ خَرَجَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم غَدَاةً وَعَلَيْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْر أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَيْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا).
    عائشه گفت : رسول خدا صبحگاهي از خانه بيرون رفتند و بر دوش ايشان عبايي خط دار از موي سياه بود ؛ پس حسن بن علي به نزد ايشان آمد ، پس او را ( در عبا) راه دادند ؛ سپس حسين آمد پس او را هم راه دادند ؛ سپس فاطمه آمد پس او را نيز راه داد ؛ سپس علي آمد ؛ پس او را نيز راه داد ؛ سپس فرمودند : خدا فقط مي خواهد آلودگي را از شما خداندان ( پيامبر ) بزدايد و شما را پاک و پاکيزه بگرداند .»

    ( صحيح مسلم ، ج7 ،‌ ص130 ، ح 6414 ، كتاب الفضائل باب فضائل أهل البيت .)

    سند بعدي:

    صحيح البخاري عن ابن عبّاس ـ في قَولِ اللّهِ عز و جل :قَالَ سَعيدُ بنُ جُبَيرٍ : قُربى آلِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله

    صحيح البخاري : ج 4 ص 1819 ح 4541
    سنن الترمذي : ج 5 ص 377 ح 3251
    السنن الكبرى للنسائي : ج 6 ص 453 ح 11474


    در 3 سند بالا مي فرمايد كه قربي، همان آل رسول الله هستند.

    واقعا آل پيغمبر چه كساني هستند آيا شامل زنان پيغمبر نيز مي شود؟
    جواب:خير

    دليل اول اينكه عايشه رض فرمود: هيچ آيه اي در شان ما نازل نشده است

    حدثنا موسى بن إسماعيل حدثنا أبو عوانة عن أبي بشر عن يوسف بن ماهك قال
    كان مروان على الحجاز استعمله معاوية فخطب فجعل يذكر يزيد بن معاوية لكي يبايع له بعد أبيه فقال له عبد الرحمن بن أبي بكر شيئا فقال خذوه فدخل بيت عائشة فلم يقدروا فقال مروان إن هذا الذي أنزل الله فيه { والذي قال لوالديه أف لكما أتعدانني } . فقالت عائشة من وراء الحجاب
    ما أنزل الله فينا شيئا من القرآن .

    از يوسف بن ماهك نقل شده است كه معاويه بن أبى سفيان، مروان را به حكومت حجاز منصوب كرده بود، مروان خطبه خواند و در آن از يزيد بن معاويه نام برد تا براى حكومت بعد از پدرش از مردم بيعت بگيرد. عبد الرّحمن بن أبى بكر چيزى گفت، مروان گفت: او را بگيريد. عبد الرّحمن وارد خانه ی عایشه شد و آن‌ها نتوانستند او را دستگير كنند. مروان گفت: او كسى است كه خداوند اين آيه را درباره او نازل كرده است: و آن كس كه به پدر و مادر خود گويد:اف بر شما، آيا به من وعده مى‏دهيد كه زنده خواهم شد تا اخر ایه. عایشه از پشت پرده گفت: هيچ چيزى از قرآن را خداوند درباره ی ما خاندان نازل نکرده است

    صحیح بخاری جلد 6 صفحه 133 چاپ دار طوق النجاة ، الطبعة: الأولى، 1422هـ ، حدیث شماره 4827


    عايشه رض خود ادعا مي كند آيه اي در حق ما نازل نشده است آيا هدفتان دشمنان به جز نقض و سركوب مناقب و ثناي علي ع چه چيزه ديگري مي تواند باشد؟


    دليل دوم اين است كه جواب اين سوال را نيز صحيح مسلم داده است

    فَقَالَ لَهُ حُصَيْنٌ: وَمَنْ أَهْلُ بَيْتِهِ؟ يَا زَيْدُ أَلَيْسَ نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ؟ قَالَ: نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَلَكِنْ أَهْلُ بَيْتِهِ مَنْ حُرِمَ الصَّدَقَةَ بَعْدَهُ، قَالَ: وَمَنْ هُمْ؟ قَالَ: هُمْ آلُ عَلِيٍّ وَآلُ عَقِيلٍ، وَآلُ جَعْفَرٍ، وَآلُ عَبَّاسٍ قَالَ: كُلُّ هَؤُلَاءِ حُرِمَ الصَّدَقَةَ؟ قَالَ: نَعَمْ.

    حصين از زيد پرسيد: اهل بيت او چه کساني هستند؟ مگر زنان او اهل بيت او نيستند؟
    ـ گفت: زنان او اهل خانه او بودند اما اهل بيت رسول الله (ص) کساني هستند که بعد از او صدقه برايشان حرام است

    ـ حصين گفت: آنان چه کساني هستند؟

    ـ گفت: آل علي و آل عقيل و آل جعفر و آل عباس.

    حصين گفت: آيا صدقه بر همه ايشان حرام است؟

    ـ گفت: آري.

    صحيح مسلم ج 4 ص 1873 ح 2408

    فقلنا من أهل بيته نساؤه قال لا وايم الله إن المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ثم يطلقها فترجع إلى أبيها وقومها أهل بيته أصله وعصبته الذين حرموا الصدقة بعده

    از زيد بن ارقم پرسيدند: آيا زنان پيغمبر هم اهل بيت او هستند؟

    گفت نه ـ به خدا قسم ـ زن تا مدتي از زمان با مرد است. بعد او را طلاق مي‏دهد و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بيت پدر محسوب مي شود
    اهل بيت او اصل و جماعت او هستند که صدقه بر ايشان حرام است

    صحيح مسلم ج 4 ص 1874 ح 2408

    سوال:

    اگر زنان جز اهل بيتند چرا جزء ال ها بيان نكرده؟

    اگر زنان جز اهل بيتند چرا صدقه بر آنها حرام نيست؟

    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    ashr
    (ashr) می گوید :

    با سلام و احترام خدمت شما
    بزرگوار اگر دوست داشتید و مایل بودید به سایت انجمن گفتگوی شیعی با هم جور موضوع اسلامی ،شیعی ،فرهنگی،عمومی و حسینیه ی جوانان جان نثار و...فضای صمیمی و دوستانه برای تمام جوانان با هر تفکر و اعتقادی...زیر سایه مولا علی (ع)
    سر بزنید ...منتظر شما عزیز و گرامی هستیم ...
    در پناه سیدالشهداء (ع)[گل]

    لاتقنطوا
    (لاتقنطوا) می گوید :

    سلام
    ممنونم از حضورتون در وبلاگم خوشحال میشم با اومدن دوبارتون وبلاگم رو منور کنید.
    سربلند دین و دنیا باشید.

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی

    تبلیغات
    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
    ورود به سایت
    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 52
      کل نظرات : 327
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 1
      تعداد اعضا : 408
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 131
      بازديد ديروز : 146
      بازديد کننده امروز : 48
      بازديد کننده ديروز : 68
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 0
      بازديد هفته : 2,359
      بازديد ماه : 3,599
      بازديد سال : 32,295
      بازديد کلي : 467,036
      اطلاعات شما
      آي پي : 34.203.225.78
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    •  شك عمر بن خطاب به نبوت رسول الله ص
    •  اثبات منافق بودن عمر بن خطاب از لسان مولانا گرگيج
    • آيا اخلاق عمر بن خطاب، نبوي بوده است؟
    •  آیا عمربن خطاب ظالم بودند؟
    •  نماز خواندن جناب عمربن الخطاب+تصاویر کتاب
    •  خویشاوندی رسول الله(ص) با عمر بن خطاب
    •  ترک امر رسول الله مساوی است با دخول در جهنم
    • عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت دوم
    •  عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت اول
    مطالب پربازدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • رمضان بر مسلمانان مبارک
    • راهپیمایی سایبری علیه بودایی های افراطی میانمار
    • خوشبختی چیست؟؟ یا خوشبخت کیست؟؟
    • تبريك به مناسبت ميلاد امام زمان
    • تبرك جستن صحابي به آب دهان رسول الله
    • افتتاح سایت و انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • فطر بر مسلمانان مبارک
    • اطلاعیه: جذب مدیر برای انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • وفات حضرت خدیجه(س) تسلیت باد
    مطالب تصادفی
    •  شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص
    • خلفاي بعد از پيامبر
    • غضبناک شدن حضرت زهرا از دست حضرت علی ع
    • رمضان بر مسلمانان مبارک
    • آيا حسين بن علي (ع) را شيعيان كشتند؟
    •  عمر بن خطاب اولين رافضي امت رسول الله ص
    •  اثبات منافق بودن عمر بن خطاب از لسان مولانا گرگيج
    • وضو در شیعه درست است یا در اهل سنت
    • مشروعيت سقيفه از منظر قرآن
    •  تعيين تكليف عمر بن خطاب براي پيامبراكرم (ص)